Kristalna vaza Macao lepog dekorativnog dizajna, dizajnirana za više i uže cvetne aranžmane kako bi se lepo istakli u prostoru. Savršen detalj za uređenje enterijera. Poklon za svaku priliku.
Visina 30cm
Bohemia kristal
6.500,00 RSD
Kristalna vaza Macao lepog dekorativnog dizajna, dizajnirana za više i uže cvetne aranžmane kako bi se lepo istakli u prostoru. Savršen detalj za uređenje enterijera. Poklon za svaku priliku.
Visina 30cm
Bohemia kristal
Kristalna vaza Macao lepog dekorativnog dizajna, dizajnirana za više i uže cvetne aranžmane kako bi se lepo istakli u prostoru. Savršen detalj za uređenje enterijera. Poklon za svaku priliku.
Visina 30cm
Bohemia kristal
Renesansa nije bila samo novi stil umetnosti, već i novi odnos ljudi prema životu, svakodnevnim i duhovnim stvarima. Bila je važna prekretnica evropskog staklarstva i sa tehnološke i sa umetničke tačke gledišta. Korak po korak formiralo se novo mišljenje o staklu, njegovom dizajnu i upotrebi. Javljaju se novi predmeti od kristalnog stakla kao što je vaza za cveće.
Revolucionarnu promenu donela je emajl-boja koja je izmišljena u Veneciji. Čak je i venecijanska staklara držala u tajnosti način ove proizvodnje. Staklar koji bi pokušao da pobegne i otkrije tajne zanata bio bi kažnjen smrtnom kaznom. Uprkos tome, tehnika slikanja emajlom ubrzo je ušla u Bohemiju. Ova tehnika je postala veoma popularna i proširila se širom Češke tokom druge polovine 16. veka. Vaza za cveće postaje jedan od predmeta na kojima se primenjuje tehnika dekoracije emajliranjem.
Od tada u Evropi počinje borba između venecijanskog i bohemia koncepta stakla. Dok je venecijanski stil bio zasnovan na finoći i preciznosti, ali bez suštinskih promena, dizajn bohemia stakla bio je mnogo dinamičniji. Bohemia industrija stakla je bila u stanju da apsorbuje zahteve tržišta i istovremeno proizvede jeftinije i jednostavnije proizvode i učini ih pristupačnim za srednju klasu. Što je odigralo ključnu ulogu u budućem razvoju.
Tipičan proizvod češkog renesansnog bijenog stakla bila je takozvana čaša za dobrodošlicu, kapaciteta nekoliko litara i ukrašena emajl-bojom, grbom itd. Pored toga, izrađivale su se male čaše ukrašene figuralnim, ređe floralnim kompozicijama. Renesansa je iznedrila niz novih oblika kao što su čaše, bokali, pravougaone boce i razni pehari, vaze, činije. Najvažnija novina bila je upotreba obojenog stakla. Od 1570. plavo kobaltno staklo je bilo na vrhuncu popularnosti.
Stilska i likovna osnova baroka već se može tražiti u manirizmu dvorske umetnosti epohe cara Rudolfa II. Kao stil umetnosti, bio je usko povezan sa reformatorskom ideologijom, međutim, barok se u srednjoj Evropi afirmirao tek u drugoj polovini 17. veka.
Početkom 18. veka menja se oblik čaša. Prava čaša je bila viša, više nalik konusnom obliku, dok je stopalo kraće i vrlo često ukrašeno fasetnim rezom. Sečenje ravnih površina – faseta. Brušenje stakla je omogućilo dijamantsko graviranje. Linija je bila veoma delikatna i duboka zbog čega je kompozicija delovala plastičnije.
U drugoj polovini 18. veka proizvodnja stakla u Češkoj je naglo opala. Rokoko osećaj, za razliku od baroka, nije bio raskošan, pa je samo nekoliko majstora nastavilo ovu tradiciju.
Specifičan način razvoja u proizvodnji stakla se može uočiti u okolini Jablonca nad Nisou, gde je 1711. godine izmišljena takozvana „Turnovska kompozicija“ – staklena masa koja po izgledu imitira drago kamenje. Bio je idealan materijal za sečenje, a kasnije je korišćen za imitaciju dragog kamenja. Rezani stakleni komadi su korišćeni i u drugoj poznatoj grani – proizvodnji lustera.
Glavni izvor inspiracije secesije postala je sinteza savremenog naturalizma, koji se rađao u drugoj polovini 19. veka u različitim istorijskim stilovima, sa ostacima ideja romantizma. Motiv je bila sama stvarnost, realistično gledište i njena umetnička transformacija putem formalnih likova – ornamenata, alegorija i simbola. Ovaj likovni izraz preferirao je linearnost i prigušene boje, što je tačno odgovaralo tehničkim mogućnostima staklarstva. Zato je secesija izvršila takav uticaj na staklarstvo. U periodu secesije vaze za cveće i činije za voće čine velik deo dekorisanog Bohemia stakla.
Proizvodnja stakla u stilu Art Nouveau zahtevala je dobru tehničku opremljenost i vešte majstore stakla. Bohemia industrija stakla je bila dobro pripremljena i bohemia staklo u stilu secesije se ubrzo svrstalo među najbolje na svetu.
Od ključnog značaja za uspeh bohemia art-nuvo stakla bila je povezanost proizvodnje sa vodećim umetnicima, posebno bliska saradnja sa bečkom školom umetnosti i zanata. Bečki secesija je dobila svoj originalan izraz – bila je kultivisana, umerena u formi i bojama, i težila da razvije ornamente u ravni.
Po završetku Prvog svetskog rata, neki principi stila secesije razvili su se u novi umetnički stil art deko, koji, međutim, nikada nije dostigao uspeh i popularnost starijeg stila secesije.
Tehnike izrade i dekorisanja Bohemia kristalnog stakla možete pogledati ovde.
Ostale vaze za cveće iz naše Bohemia kristal ponude možete pogledati ovde.
Samo prijavljeni korisnici koji su kupili ovaj proizvod mogu ostaviti komentar.
Recenzije
Još nema komentara.